Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Written by Gary A. Davis and Sylvia B. Rimm, this book is a standard introductory text in gifted education. The sixth edition has been thoroughly revised, most notably with the latest research on acceleration, curriculum models, underachievement, culturally and economically disadvantaged students, gender issues, and dual exceptionalities. The content is further supported and enhanced by the inclusion of numerous practical strategies that can be implemented in the classroom, case studies that help teachers identify student needs, summaries of research on effective programs, emphasis on pedagogy and on social-emotional needs, heightened awareness of less visible sub-groups within gifted populations, and an amusing, witty writing style that adds to the appeal of this best-selling book.Bron: https://www.davidsongifted.org/Search-Database/entry/R13626
Cognitive psychology --- Educational psychology --- Hoogbegaafdheid --- Hoogbegaafde kinderen --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Leerstijl --- Onderwijsstrategie --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Universal Design for Learning is de beste manier om efficiënt aan alle leerlingen les te geven. Maar hoe begin je met UDL? Je hebt het als leerkracht immers al druk genoeg. De antwoorden vind je in dit verhelderendeboek van de hand van Loui Lord Nelson, een ervaren leerkracht en gewezen UDL-coördinator. Leerkrachten uit het basis- en secundair onderwijs leren hoe ze de drie kernprincipes van UDL - Betrokkenheid, Representatie en Actie & Expressie - kunnen aanwenden om informatie op verschillende manieren aan te bieden. Zo komen ze met praktische tips, voorbeeldopdrachten, ideeën voor klasactiviteiten en gedetailleerde richtlijnen voor lesplanning, tegemoet aan de leernoden van de meest diverse leerlingen. Jongeren scherpen dankzij UDL hun executieve functievaardigheden aan, zoals het stellen van doelen en het ontwikkelen van strategieën. Ze verwerven meer inzicht, verwerken informatie beter en blijven betrokken bij de les. UDL leert leerlingen doeltreffender communiceren en vaardiger worden op het vlak van zelfregulatie en zelfbeoordeling. Ze leren ook doorzetten en zelfstandiger werken. Via flexibele taken en toetsen op maat tonen leerlingen wat ze kennen en kunnen.
Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Didactiek --- Lesvoorbereidingen --- Executieve functies --- 454.2 --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Lesgeven --- leeromgeving --- Leerprocessen --- onderwijsstrategieën --- leerprocessen --- Differentiation (Education) --- Enseignement individualisé --- Enseignement non sexiste --- Geïndividualiseerd onderwijs --- Inclusive education --- Individual instruction --- Individualized instruction --- Niet-seksistische onderwijs --- Onderwijs [Geïndividualiseerd ] --- Onderwijs op maat --- Pédagogie différenciée --- Onderwijskunde --- Leerdoelen --- 700 Pedagogie --- 454.3 --- Lesvoorbereiding
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- Didactics --- didactiek --- Higher education --- Didactiek --- leren leren --- lesgeven --- onderwijzen --- 454.2 --- Leertheorieën --- Leren leren --- Lesgeven --- Onderwijsstijlen --- didactiek : algemeen (ler) --- lesgeven (ler) --- Onderwijsstrategieën --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
In de vormgeving van Ontwikkelingsgericht Onderwijs zijn theorievorming, onderzoek en praktijk nauw met elkaar verbonden. In dit boek komen zij bij elkaar in vier delen over identiteitsvorming en betekenisvol leren, burgerschapsvorming en participatie van leerlingen, verwerving van het cognitieve gereedschap van de cultuur en de kwaliteit van de leerkracht. De bijdragen van auteurs werkzaam op universiteiten, hogescholen, nascholings- en educatieve instellingen en basisscholen zijn ook interessant voor een breder dan alleen OGO-publiek. De hoofdstukken gaan o.a. over spel, taal, de onderneming in de klas, wereldoriëntatie in thematisch onderwijs, onderzoek doen, en kwaliteitsbewaking in de klas en van de school. De rode draad wordt gevormd door het beeld van de OGO-leerkracht: creatief, responsief, innovatief en reflectief. (Bron: covertekst)
onderwijsstrategieën --- Teacher education. Teacher's profession --- Teaching --- Didactic strategies --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Lager onderwijs --- Leraren --- Leraren basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Leraren ; opleidingen --- 453.9 --- Overige onderwijsstelsels --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Directie
Choose an application
WAAROM MOETEN KINDEREN NOG UIT HET HOOFD LEREN? WORD JE DOOR MEER VAKKENNIS AUTOMATISCH EEN BETERE LERAAR? HOE ZET JE EEN HELE KLAS OPTIMAAL AAN HET DENKEN? Lesgeven kun je niet aan de hand van een checklist. Er is geen lijst van recepten die ervoor zorgt dat leerlingen dag na dag een geijkt stappenplan doorlopen en aan het eind van het schooljaar de juiste leerstof kunnen opdreunen. Niet alles werkt bij iedereen met hetzelfde resultaat of in dezelfde context. Maar dat betekent niet dat er geen hulpmiddelen zijn die impact hebben. In dit boek gaat pedagoog Pedro De Bruyckere vanuit die gedachte op zoek naar methoden die écht werken, en onderzoekt hij in welke omstandigheden ze werken, voor welke doelgroep, en waarom. Klaskit levert een praktisch beeld op van wat leren inhoudt en schept overzicht in de massa aan tegenstrijdige ideeën over onderwijs. Want wie onder meer weet hoe je effectieve feedback geeft, hoe je het best een relatie opbouwt met je leerlingen en wat een sterke schoolvisie kan opleveren, heeft de tools in handen om een topleraar te worden.
Onderwijspraktijk ; Didactiek. --- klassenmanagement --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- reflectie (psychologie) --- Onderwijspraktijk --- Didactiek --- lerarenschap --- lesgeven --- #PBIB:+110.10 --- didactiek --- Lesgeven --- Leren leren --- 454.2 --- Onderwijsstrategie --- leren leren --- onderwijsstrategieën --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- 371.3 --- Onderwijsstrategieën --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- leraren --- 268 --- 371.13 <493> --- 371.13 <493> Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding--België --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding--België --- 268 Catechese. Enseignement de religion --- 268 Catechese. Godsdienstonderwijs --- Catechese. Enseignement de religion --- Catechese. Godsdienstonderwijs --- Didactics --- lerarenopleiding --- werkvormen en leeractiviteiten --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
De wereld verandert razendsnel. Moet ons onderwijs dan ook niet veranderen? Leren onze kinderen op school nog wel de cruciale dingen die ze nodig hebben in de maatschappij van de 21ste eeuw? Ons onderwijs is voortreffelijk, maar het werkt niet even goed voor alle leerlingen. Hoe kan ons onderwijs ervoor zorgen dat alle leerlingen zich volwaardig ontwikkelen en zich goed voelen op school? Wat is de rol van de leerkracht? En wat is de rol van ouders? En moeten we nu massaal computers en tablets in onze klassen invoeren? Dit boek biedt een antwoord op de grote vragen over het onderwijs van de 21ste eeuw. Geschreven in een heldere taal, opgefrist met concrete ideeën uit de onderwijspraktijk en overgoten met een stevige dosis optimisme. Want ons onderwijs is uitstekend maar het kan nog beter. Beter aangepast aan de moderne tijden, beter voor leerlingen en hun ouders, beter voor leerkrachten. Onderwijs voor de 21ste eeuw is een must voor iedereen die geeft om de kwaliteit van ons onderwijs. Iedereen dus.
Primary education --- Secondary education --- Onderwijsvernieuwing --- Leraar --- Onderwijsfilosofie --- 21e eeuw --- Onderwijs en maatschappij --- 450.46 --- Competenties --- Duurzaamheid --- Evaluatie --- Leraren --- Leren --- Onderwijskwaliteit --- Ontwikkeling van kinderen --- evalueren --- krachtige leeromgeving --- onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- Evalueren --- Inclusief onderwijs --- Leerstrategieën --- onderwijsfilosofie --- onderwijsvisie --- onderwijskwaliteit --- onderwijsstrategieën --- # BIBC : Academic collection --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsvisie --- 371.012 --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- theoretische onderwijsvernieuwing --- onderwijsonderzoek --- 720 Onderwijs --- Education --- Twenty-first century --- 37.01 --- onderwijs --- eenentwintigste eeuw --- pedagogie --- onderwijspraktijk --- 37 --- 21st century --- Third millennium --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- Onderwijsvernieuwing. --- Onderwijsvisie. --- Onderwijsstrategieën. --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie). --- Sociology of education --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- interactief onderwijs --- lerarenberoep --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsbeleid --- onderwijsorganisatie --- lerarenopleiding --- motiverend onderwijs --- anno 2000-2099
Choose an application
De basisschool staat vandaag onder grote druk. Leerkrachten moeten te veel. Ze weten niet goed wat van hen wordt verwacht, ze kunnen weinig eigen klemtonen leggen en geraken ontmoedigd. Nochtans gaat er enorm veel energie schuil in de leerkracht die vanuit een geloof in eigen kracht kinderen help zichzelf te ontwikkelen. De clou is zichzelf bij het werk te 'plezieren'. De praktijk toont aan dat leerkrachten die een goed evenwicht vinden tussen 'moeten presteren' en 'deugd beleven' beter werken. Dit boek geeft praktische ideeën entips om leerkrachten tot meer 'zelfzorg' aan te zetten en leerling-gericht te denken: kortom, om de school zowel voor leerkrachten als leerlingen tot een gnietbare school te maken. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- schoolklimaat --- Primary education --- didactiek --- Basisonderwijs ; didactiek --- #PBIB:2004.3 --- 450.7 --- 454.22 --- Leeromgeving --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Schoolcultuur --- Schoolteam (Omgang met collega's) --- 474.2 --- Basisonderwijs --- Klassenmanagement --- Klassenraden --- Kwaliteitszorg --- Leerlingparticipatie --- Leraren --- Ouderparticipatie --- Relatie leraar - leerling --- Samenwerking --- Schoolteams --- Verbondenheid --- 473 --- 474.22 ) Onderwijsstijlen --- basisschool (ler) --- kinderen --- leerklimaat --- leerkracht --- leerkrachten --- leeromgeving --- schoolteam --- 37.064 --- Aandacht --- Communicatie --- Kinderen --- Omgangskunde --- Onderwijs --- 474.22 --- Onderwijskwaliteit --- Schoolteam --- 032038.jpg --- Lagere school --- Opleiding en bijscholing --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- onderwijs --- departement Lerarenopleiding --- Lager onderwijs --- Pedagogisch klimaat --- Sociology of education --- School management --- motivatie --- kinderrechten --- onderwijsstrategieën --- basisonderwijs. --- leerkrachten. --- motivatie.
Choose an application
Jongeren groeien op in een multimediale leefwereld die aast op aandacht. Ieder ogenblik valt er vanalles te beleven. Tot rust komen hoort er niet meer bij... Toch zijn deze jongeren ook op zoek naar vaste grond en willen zij zich een identiteit aanmeten ... Hoe kunnen we in onderwijs inzetten op deze veelzijdige bevlogenheid van jongeren en hen kansen toespelen om op verhaal te komen? Slow teaching staat voor een didactische aanpak die kennis verwerven en identiteitsontwikkeling dichter bij elkaar brengt ...
onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactic strategies --- ontdekkend leren --- #gsdbP --- onderwijskunde --- 451.3 --- onderwijs --- 450.4 --- competenties --- identiteit --- leren --- 450 --- relatie onderwijsgevende-leraar --- Onderwijsvernieuwing --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.3 --- Relatie leraar-leerling --- Identiteitsontwikkeling --- Didactiek --- S20110208.jpg --- didactiek --- jeugd --- persoonlijkheidsvorming --- Onderwijskunde --- Onderwijs; algemeen --- 362.8 --- 371 --- 37.03 --- Onderwijsstrategieën --- Jeugd --- 370.02 --- Provincie West-Vlaanderen --- Onderwijsstrategie --- Jongere
Choose an application
Praktische psychologie voor leren en onderwijzen is de herziene uitgave van de titel die eerder verscheen onder de naam Sociale psychologie voor het onderwijs. Het boek is een aanrader voor iedereen die direct of indirect met het opleiden van leerlingen of studenten te maken heeft. De uitgave bevat waardevolle inzichten voor het scheppen van een leeromgeving waarin zowel leerkracht als leerling optimaal kunnen presteren. Onmisbare informatie dus voor (aanstaande) leerkrachten en ander onderwijzend personeel (in opleiding). Het boek geeft via psychologische theorieën inzicht in de eigen manier van werken en de beïnvloeding daarvan door alles wat er in de klas of groep gebeurt. Daarbij komen ook de onderliggende schoolconcepten aan de orde. De theorie wordt afgewisseld met herkenbare praktijkvoorbeelden en praktische tips. De opdrachten bij elk hoofdstuk nodigen uit tot gerichte observatie van praktijksituaties, waardoor de beschreven theorieën eenvoudig te herkennen zijn. De nieuwe praktijkgerichte module maakt de uitgave bovendien geschikt voor competentiegericht en zelfstandig werken als basis voor de stage-opdrachten voor studenten.
onderwijsopleidingen --- Educational psychology --- psychology --- didactiek --- psychologie --- 419.3 --- Competenties --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Klassfeer --- Leerpsychologie --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Pedagogische psychologie --- Psychologie --- Onderwijspsychologie --- Onderwijzen --- Leeromgeving --- Klas --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- leerpsychologie --- onderwijspsychologie --- pedagogische psychologie --- pedagogische psychologie, onderwijspsychologie --- Pedagogische psychologie. --- PXL-Central Office 2015
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek.
Secondary education --- Didactic strategies --- zelfstudie --- onderwijsmanagement --- Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- lesvoorbeelden --- studiemethode-begeleiding --- Nederlands --- begeleid zelfstandig leren --- 484.2 --- didactiek --- secundair onderwijs --- 831.2 --- Begeleid zelfstandig leren --- Didactiek --- 485.1 --- Zelfstandig leren --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - onderwijsstrategieën --- Nederlande taal en letterkunde --- Contains audio-visual material --- Secundair onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|